Sunday 30 January 2011

BNI-mötet den 25e januari

Jag bjöd in Carl Henrikson från Milestones. Milestones
utvecklar mjukvara, bland annat appar för iPhone och
Android-telefoner.
Vi hade ett trevligt möte igen den 25e januari. Vi hade som vanligt flera gäster. Jag bjöd in Carl Henrikson från Milestones. Milestones utvecklar programvara. Carl är VD.

Jag sökte efter ett företag som kunde utveckla mobil-appar och en god vän rekommenderade Carl och hans företag. När jag pratade med Carl i telefon upptäckte vi att vi hade gemensamma intressen. Dessutom föreläser Carl på IHM Business School och jag skriver på deras blog.

Jag bjöd in Carl dels för att jag ville träffa honom själv, dels för att det finns massor med små och stora företag som kan ha nytta av att ha iPhone- eller Android-appar. Med andra ord, tyckte jag att Carl och BNI var en tänkbar match.


Jan Lindblom höll i utbildningspunkten. Han pratade om vikten av en god 60-sekundare, som gör det lätt för lyssnarna att hitta referenser. Som vanligt följde han upp med praktiska och väldigt specifika råd.


Vi svor in två nya medlemmar också. Teamet växer igen.


Jo, så hade jag en 6-minutare. Den här gången valde jag att ge ett litet prov på mitt stora Tempo!-föredrag. Jag har retat teamet i flera månader genom att berätta början på en spännande historia om en tågkrasch den 5e oktober 1841 som påverkat vår historia så mycket att den fortfarande orsakar krascher, företagskrascher. I det stora föredraget berättar jag förstås mer, till exempel hur världens bästa stridspilot, en tokig ekonom och diverse andra karaktärer listat ut hur man skall lösa problemet. Fast den historien fick förstås inte rum i 6-minutaren...

No comments:

Post a Comment